Om mig

Mit billede
Marine Biologist - Freelance underwater photographer & artist www.jesper-kikkenborg.dk Supported by Canon

torsdag den 24. marts 2011

Flere hvaler

Endnu et par lange og spændende dage på havet. Vi fortsætter vores taktik med at ligge stille i isen og lade hvalerne komme til os. Det virker - og flere skud er kommet i "kassen". I går var der igen den fineste hvalsang fra dybet. Jeg lå igen tæt ved iskanten og ventede... og pludeslig ud af det blå kom kæmpen imod mig. Det er et enormt dyr! På 10m afstand passerer den mig og forsvinder ud i modlys. En helt vild kulisse endnu en gang - jeg kan ikke andet end at føle mig ydmyg og dybt priviligeret. På isflagen står Søren (en lokal fanger vi sejler med) med hænderne i vejret og råber jublende på grønlandsk Arfivik! Arfivik er det grønlandske ord for grønlandshval.
Temperaturen er langt om længe nået et niveau der er tåleligt. I dag rundede den -10C, og DMI siger -5 i morgen. Det er en mærkbar forskel fra de -22C der ellers har været, og vi glæder os!
Vi lå i vandet i 3timer i dag - det kan mærkes og energien er lav her til aften.
Produktionsselskabet jeg arbejder for på dette grønlandstogt er LOKE FILM.
Billedet er hevet ud af HD video-optagelserne optaget med Canon 5D MKII.
Endnu et par vellykkede dage i arktis. Her ses kæmpen...